Tagged marketingas

Ekspertai apie Google AdWords: ką privalome žinoti?

Google AdWordsSkirtingos reklamos formos padeda pasiekti užsibrėžtų tikslų – plėsti potencialių klientų gretas ir didinti pardavimus. Tiesa, itin didelė reklamos kanalų pasiūla verčia susimąstyti – kaip pasirinkti tikslingiausią investicinį kelią, kuris padės siekti geriausių rezultatų?

Niekam nebekyla abejonių – sparčiai populiarėjantys internetiniai reklamos kanalai nenuginčijamai užima lyderio pozicijas verslo rinkoje. Nesvarbu, ar verčiatės internetine prekyba, ar jūsų verslas vykdomas stacionariose prekybos vietose, internetinė reklama padės pasiekti verslo aukštumų. Vienas svarbiausių reklamos kanalų – Google AdWords reklama, užtikrinanti efektyviausius rezultatus. Kad suvoktumėme minėtojo kanalo naudą, visų pirma žvilgsnį kreipkime į sudėtingą Google sistemą. Atlikti tyrimai patvirtino, kad Lietuvoje minėtąja paieškos sistema naudojasi daugiau nei 85 proc. interneto vartotojų, t. y. potencialūs jūsų pirkėjai, ieškodami juos dominančios paslaugos ar prekes, visų pirma atsidaro Google langą ir į paieškos laukelį suveda juos dominančią raktinę frazę. Sistema pateikia konkrečią užklausą atitinkančius rezultatus. Šioje vietoje būtina atkreipti dėmesį į vartotojų įpročius – didžioji dalis žmonių apsiriboja pirmaisiais Google sistemos puslapiais, tai reiškia, kad jei informacija apie jūsų įmone pateikta trečiame ar tolimesniame sistemos puslapyje, greičiausiai, klientai jūsų neras. Google AdWords reklama minėtąją problemą išsprendžia akimirksniu – informacija apie jūsų paslaugas ar prekes yra pateikiama geriausioje, t. y. matomiausioje, pirmojo paieškos sistemos puslapio vietoje.

Vienas didžiausių AdWords privalumų yra patogi reklamos apmokėjimo sistema. Pirmiausia, jūs mokate tik už potencialius klientus, kurie susidomi jūsų skelbimu, t. y. paspaudžia siūlomą nuorodą ir apsilanko jūsų svetainėje. Tai reiškia, kad jums nereikia mokėti už skelbimo peržiūras, tačiau jūsų vardas matomas visiems interneto vartotojams – net ir tiems, kurie nepaspaudžia pateiktos nuorodos. Kitaip sakant, jūsų įmonės ir prekinio ženklo žinomumas didėja be jokių papildomų investicijų.

Dar vienas privalumas – tikslios statistikos generavimas. Užsakę reklamą, galėsite tyrinėti bendrąją rinką ir individualius savo svetainės duomenis, vertinti lankytojų elgesį ir užklausas. Tai vienas lengviausių būdų, leidžiančių įvertinti konkurencijos sąlygas ir ieškoti efektyviausių priemonių numatyto tikslo siekimui. Siekiantiems geriausio rezultato, visais atvejais rekomenduojama bendradarbiauti su šios srities specialistais. Netikslingai vykdoma Google AdWords reklama padidins klientų srautą, tačiau realių pardavimų rodikliai nesikeis, tuo tarpu internetinės rinkodaros profesionalai išanalizuos jūsų svetainę, siūlomas prekes ir paslaugas, padės parinkti tinkamiausius raktinius žodžius, užsakys reklamą Google kanale, vertins statistinius rodiklius ir padės priimti efektyviausius sprendimus.

SEO: vidinis ir išorinis

SEOŽmogus gražus turi būti tiek išore, tiek vidumi. Tačiau kokia prasmė, jei niekas to grožio nematytų? Šį pavyzdį analogiškai galima pritaikyti ir interneto svetainėms: svarbu, jog tinklapis atrodytų patrauklus akiai ir informatyvus savo turiniu, tačiau dar reikšmingiau, jog visa tai kažkas pamatytų ir įvertintų. Būtent tokia kryptimi dirba SEO specialistai iš SEOaudit.lt: vykdydami vidinį bei išorinį svetainių pritaikymą paieškos sistemoms.

Vidinis SEO – procesas, apimantis tiek techninius dalykus (programiniai kodai ir panašiai), tiek svetainės turinį. Egzistuoja tam tikros taisyklės, būtinos internetinėms svetainėms. Kuo labiau tinklapis sutvarkytas pagal šias taisykles, tuo jis yra labiau „mėgstamas“ ir „suprantamas“ paieškos sistemų. Paieškos sistemų tikslas – pagal vartotojų pateiktą raktažodį atrinkti kuo tiksliau temą atspindinčią informaciją. Kuo tinklapis techniškai tvarkingesnis, tuo paieškos sistemoje jis užims aukštesnę vietą ir jį aplankys daugiau susidomėjusiųjų. Tačiau reikia nepamiršti svarbiausio dalyko – pagrindinis visų svetainių adresatas yra žmonės, o ne  kompiuterinės programos. Labai svarbu, jog vartotojas, užsukęs į svetainę, rastų kokybišką, svetainės tematiką atspindinčią informaciją, pateiktą patrauklia bei suprantama forma.

Tuo tarpu išorinis SEO galėtų būti pavadintas socialiu bei marketinginiu procesu. Marketinginis dėl to, jog pagrindinis tikslas yra pristatyti svetainę ir pritraukti į ją kuo daugiau potencialių klientų. Socialus – nes tai daroma „išėjus“ iš savos svetainės ribų. Užmezgami partnerystės ryšiai su panašią veiklą vykdančiais subjektais, tarpusavyje keičiamasi atgalinėmis nuorodomis. Reikia pažymėti, jog negalima reklamuotis bet kur: nuoroda, patalpinta miglotos reputacijos tinklapyje gali duoti priešingą efektą nei tikėtasi. Geriausias partneris – žinomos, seniai egzistuojančios svetainės. Taip pat internetinėje erdvėje talpinami straipsniai su integruotomis nuorodomis, užsakovo svetainė pristatoma tos srities forumuose, vykdoma veikla socialiniuose tinklapiuose.

Kalbant tiek apie vidinį, tiek išorinį SEO, svarbu pabrėžti, jog abiem atvejais svarbu kokybė, ne kiekybė. Tarkime, svetainėje turėtų būti mažesnis kiekis kokybiško ir įdomaus turinio nei daug bereikšmių tekstų. Tas pats ir su atgalinėmis nuorodomis: jei bus reklamuojamasi kur tik įmanoma, galima sulaukti priešingo rezultato.