Tagged sportas

Idealus kūnas sportuojant namuose

Štangos kainaKas sakė, kad tobulą kūną suformuoti įmanoma tik sporto salėje? Turėdami tik keletą pagrindinių pagalbinių daiktų – svarmenų, štangą ir suolelį, galite kuo puikiausiai palaikyti savo figūrą tvirtą ir naikinti kasdien susikaupiantį nereikalingą svorį.

Tad jeigu žmona ilgoje komandiruotėje ir reikia namie prižiūrėti vaikus, užspaudė finansinės bėdos ir nebėra galimybės lankytis sporto klube, ar tiesiog neturite tam laiko – visada galite sportuoti namie. Štangos kaina nėra tokia didelė, palyginus su tuo, kokią naudą ji gali jums atnešti treniruojantis namie.

Pradedantieji kas antrą dieną turėtų atlikti įvairius pratimus su svarmenimis ir štanga. Tarp jų įeina tokie pratimai kaip pritūpimai su štanga, atsispaudimai, štangos tiesimas gulint, įtūpstai su svarmenimis, svarmenų spaudimas nuo krūtinės sėdint ir panašiai.

Pažengusiems jau siūlomi tokie pratimai, kurie koncentruojasi atskirai į viršutinę ir apatinę kūno dalis. Viršutinei daliai priklauso krūtinė, nugara, pečiai, tricepsas ir bicepsas, o apatinei – kojos. Viršutinei daliai lavinti skirti pratimai traukiant štangą bei svarmenis įvairiose pozicijose – gulint, sėdint, stovint ir keliant į šonus ir t.t. Atliekant kojų pratimus dominuoja įtūpstai ir kiti kojų pratimai kartu derinant svarmenų ir štangos svorį.

Patyrę ir jau savo kūną pažįstantys vyrai atskirai formuoja ne tik viršutinę bei apatinę kūno dalis, bet jau kiekvieną raumenų grupę: krūtinės, rankų, nugaros, pečių ir kojų. Vėl gi – kaip ir pradedantiems, taip ir pažengusiems bei patyrusiems šiuos pratimus reikia atlikti ne kasdien, o geriau kas antrą dieną arba grafiku: dvi dienos treniruočių, trečia laisva ir t.t.

Jeigu sportuojate namie ir nebeturite galimybės konsultuotis su sporto klubo treneriais, įspėjame, jog reikalinga ir prie šių treniruočių priderinta mityba. Jeigu norite sumažinti riebalų kiekį, bet išlaikyti raumenų masę, turite palaikyti didelį suvartojamų baltymų kiekį ir mažesnį angliavandenių kiekį. Angliavandeniai reikalingi tik pusryčiams ir prieš pat treniruotę.

Nesiteisinkite, jog neverta sportuoti namie ir kad kokybiškiausios treniruotės vyksta tik sporto klube. Poros svarmenų, suoliuko ir štangos kaina yra juokas, palyginus su tuo, kiek atsieina kasmetiniai sporto klubo abonementai. Tad pasiryžkite ir bent pabandykite, jeigu tikrai norite tvirto ir dailaus kūno.

                     

Sporto klubas efektyviausias būdas dailinant kūno linijas

sporto klubasKiekvienas esame girdėjęs frazę: „Sportas – sveikata“. Tačiau dažniausiai šie žodžiai ir išlieka tik kaip frazė, kuri puikiai visiems žinoma. O kas gi iš tiesų yra sportas? Sportas yra apibrėžiamas kaip veikla, kurios metu yra derinami fiziniai ir intelektualiniai gebėjimai, kurių metu galima varžytis ar tiesiog leisti smagiai laiką. Sportuojant yra lavinami tam tikri įgūdžiai. Sporto klubas yra viena geriausių vietų, kurioje galima sportuoti.

Sporto klubas tai vieta, kurioje galima sportuoti, to tikrai niekas nepaneigs, taip pat čia galima atsipalaiduoti, juk daugelyje sporto klubų yra įrengtos pirtys, baseinai. Čia taip pat gali būti atliekami įvairūs kūno masažai ir pan. Didesniuose sporto klubuose yra įrengti ir soliariumai. Taigi, drąsiai galima teigti, kad sporto klubas tai ne tik vieta, kurioje dailiname kūno linijas, bet ir vieta, kurioje galime atsipalaiduoti nuo visų dienos darbų ar užklupusios kasdieninės rutinos.

Renkantis sporto klubą galima atsižvelgti į tam tikrus aspektus, kriterijus. Tačiau, žinoma, kad dažniausiai pirmas kriterijus yra kaina. Pigiausias sporto klubas Vilniuje nebūtinai yra geriausias pasirinkimas. Žinoma, renkantis pigų variantą yra sutaupoma pinigų, tačiau pasitaiko, kad nusipirkus internetu abonimentą nueiname į pasirinktą sporto klubą tik kartą ar du. Todėl būtinai sporto klubas atsiliepimai pasiskaitykite. Tai leis apsispręsti dėl tam tikrų sporto klubų. Sporto klubai Jums gali pasiūlyti nemažai nuolaidų. Dažniausiai nuolaidos yra pradedamos taikyti artėjant pavasariui. Priežastis yra aiški, būtent ši sezoną žmonės daugiausiai pradeda rūpintis savo išvaizda ir kūno linijomis. Sporto klubas akcija yra iš tiesų puiki galimybė sutaupyti pinigų arba gauti papildomų treniruočių nemokamai.

Pats didžiausias sporto klubų pasirinkimas yra Vilniuje. Sporto klubas Vilniuje yra gana nemažai tikrai modernių ir puikių, tačiau dažniausiai tikrai kokybiškų sporto klubų abonimentai kainuoja nemažus pinigus. Šie klubai Vilniuje  yra visiems gerai žinomi ir juos renkasi dažniausiai asmenys, kurie uždirba didesnes nei vidutines pajamas. Vilniuje yra net atskiras moterų sporto klubas, kuriame gali lankytis tik dailiosios lyties atstovės. Šiame sporto klube galima rasti treniruoklių salę. Čia taip pat gali būti suteikiamos mitybos konsultacijos, sudaromos individualios programos, taip pat suteikiama visa kita aktuali ir dominanti informacija.

 

Taktiniais sprendimais paremta Krav Maga savigynos sistema

Pasaulyje gerai žinoma Krav Maga sistema Lietuvoje dar nėra plačiai paplitusi. Tai savigynai skirta sistema, kuri sukurta taip, kad būtų lengvai ir greitai įsisavinama, efektyviai taikoma net ir neturint ypatingo fizinio pasirengimo. Krav Maga sistema buvo naudojama specialiųjų pajėgų karių, jos elementai taip pat pastebimi ir kitose kovos technikose arba yra lengvai pritaikomi, susiklosčius įvairioms situacijoms.

Lietuvoje Krav Maga sistemos moko sporto klubo „Tvirtoji uola“ instruktoriai, kurie yra savo srities profesionalai, turintys ilgametę patirtį ir gerai išmanantys Krav Maga filosofiją. Sporto klubas „Tvirtoji uola“ yra oficialus Krav Maga Haim Zut asociacijos narys, todėl pasirinkę treniruotis čia būsite garantuoti, jog įgūdžius išugdysite pagal tikrąją Krav Maga techniką.

Krav Maga iš kitų kovos menų išsiskiria treniruočių efektyvumu ir universalumu. Tai geriausia gynybos technika, kuri yra tinkama tiek vyrams, tiek moterims. Krav Maga treniruotės padeda išvengti sužalojimų ir greitai neutralizuoti užpuoliką. Treniruodamiesi išmoksite efektyviai pasinaudoti kūno refleksais ir nuo gynybinės pozicijos greitai pereiti prie atakos, taip pat sužinosite pažeidžiamiausias kūno vietas. Krav Maga suteiktos žinios ir įgūdžiai nėra skirti užpulti ar sužaloti, tai savigynos technika, kuri, priešingai nei kiti kovos menai, yra lengvai pritaikoma realiose praktinėse situacijose.

Kaip kovos sistema Krav Maga buvo sumodeliuota meistro Imi ir naudota treniruoti Izraelio kariams, smogiamųjų jėgų struktūroms, specialiųjų pajėgų kariams ir pareigūnams. Krav Maga technikos populiarumą lėmė esminiai principai, kurie verčia būti pasiruošus blogiausiam scenarijui, per itin trumpą laiką apsiginti ir neutralizuoti užpuoliką, pasinaudoti refleksyviomis kūno funkcijas ir išvengti sužeidimų. Sporto klube jūs išmoksite jau patobulintos Krav Maga technikos, kuri buvo specialiai pritaikyta paprastiems žmonėms, orientuota į galimas kasdienes situacijas, kai susiduriama su užpuoliku.

Be fizinių gebėjimų treniravimo ir tikslumo lavinimo, Krav Maga treniruotės naudingos ir psichologiniu požiūriu. Šios technikos žinios suteikia pasitikėjimo savo jėgomis bet kokioje situacijoje, padeda efektyviai įveikti stresą, valdyti emocijas. Krav Maga treniruotės sporto klube „Tvirtoji uola“ daugeliui suteikia ne tik praktinių įgūdžių, bet tampa ir maloniu laisvalaikio praleidimo būdu, hobiu. Krav Maga treniruotės tinka ir vaikams, sporto klube jie gali patobulinti savo bendravimo įgūdžius, išmokti bendrauti ir susirasti draugų, nes treniruojamasi grupėmis.

Dabar Krav Maga yra moderni, praktiška ir, matyti, laiko patikrinta sistema, kuri pritaikyta naudoti kasdieniame gyvenime, kuriame pilna žiaurių įvykių bei smurto. Sistema pasižymi paprastumu, ko ir buvo siekiama nuo pat jos sukūrimo, taip pat logišku požiūriu, leidžiančiu per patį optimaliausią laiką priimti pačius efektyviausius strateginius sprendimus bei panaudoti juos savigynai.

Krav Maga treniruočių metu jūs galėsite geriau pažinti save ir savo kūną, todėl tai gali tapti rimta motyvacija pakeisti savo mitybos ar gyvenimo įpročius, jei jau seniai apie tai galvojate. Kūnas ir protas yra neatsiejami dalykai, todėl Krav Maga treniruotės padės ne tik sustiprėti fiziškai, bet ir siekti dvasinio tobulėjimo. Sporto klube besitreniruojantys sužino ir išmoksta taikyti Krav Maga principus, kurie padeda vengti bereikalingų konfliktų, kontroliuoti protą ir veikti tinkamai. Šią patirtį nesunku pritaikyti tiek kasdienybėje, tiek darbe ar versle ir kitose gyvenimo srityse. Krav Maga į sportą priverčia pažvelgti giliau – kaip ir daugelis senųjų kovos menų, Krav Maga sistema yra paremta dvasine kovotojo (šiuo atveju – besiginančiojo) būsena, kuri ir yra svarbiausia pakliuvus į konfrontaciją.

Dviračių stovai pradedančios dviratininkės akimis

dviračių stovaiIlgai brendo idėja persėsti ant dviračio. Kiekvieną kart besinuomodama dviratį savaitgalio išvykoms primindavau sau, jog reikia įsigyti dviratį pačiai. Tada ir į darbą galima bus važiuoti – nereikės į mašiną kuro pilti, sutaupysiu. O ir pasportuosiu – sėdimas darbas visgi daro savo, tad bent keli kilometrai į darbą ir iš jo leis patirpdyti riebaliukus ir sustiprėti fiziškai. Vasaros metu taip su vyru ir padarėm – įsigijau savo nuosavą pirmą dviratį. Na tiksliau antrą, bet pirmasis „kregždutė“ buvo seniai pamirštoje vaikystėje. Taigi, esu jauna, šiuolaikinė mergina ant dviračio – mąstanti ekologiškai, mylinti gamtą ir aktyvų gyvenimo būdą bei nekenčianti… nulipti nuo dviračio.

Nieko nėra geriau, kaip jausti lengvą vėją kedenantį plaukus besileidžiant į pakalnę. Ir niekas taip gerai nesugrąžina į realybę kaip nulipimas nuo dviračio. Nes tuomet kaip koks šuo žvitriomis akimis ieškau stulpo ar medžio, kad galėčiau pakelti koją. Na gerai – ne koją. O tiesiog prirakinti dviratį. Nes viešose erdvėse paprasčiausiai nėra dviračių stovų. Dviračių stovai tai tokios patogios, specialiai pastatyti ir prirakinti dviratį pritaikytos konstrukcijos. Įvairaus dydžio, formų ir dizaino. Nuo trečdalio rato aukščio iki pat dviračio sėdynes. Metalo spalvos, nudažyti žaliai, raudonai, geltonai. Na, bet kad ir kokie jie būtų, dviratininkai pamatę juos iškart atpažįsta. Tas pats kas automobilininkai atpažįsta automobilių stovėjimo aikšteles.

Taigi dviračių stovų trūkumas pradžioje ganėtinai glumino mane. Nejauku buvo rakinti dviratį prie medžio ar gatvės apšvietimo stulpo. Tuo labiau, jog buvau išlepinta vietinės parduotuvės ir savo pačios namų – vyras iškart po dviračių įsigijimo pasirūpino kieme pastatyti trivietį nerūdijančio plieno dviračio stovą. Kaip tik mūsų dviračiams ir vienam svečiui. Paprastutis nedidelis stovas kaip tik pritaikytas dviračiams, kurių padangų plotis iki 60mm. Ir nors dažniau įprasta matyti šiuos stovus pritvirtintus prie grindų, tačiau maniškis jį pritvirtino prie sienos – ir tai tikrai puikus sprendimas. Tuo tarpu mieste mane labiau žavi dviračio stovas „Stulpas“ prie kurio galima priekiu prirakinti nuo 3 iki 6 dviračių. Tuomet stulpas „išsiskleidžia“ kaip gėlelė. Ir visai gražiai tie dviračių  stovai atrodo. Tik galėtų jų daugiau būti…

Maisto papildai

Maisto papildai – blogis ar būdas mūsų organizmą priversti atiduoti daugiau energijos? Šis klausimas kankina visuomenę jau seniai, todėl reiktų žinoti daugiau faktų, o ne gandų apie maisto papildus ir jų vartojimą. Mūsų gyvenimo būdas 21 amžiuje yra visiškai kitoks, nei prieš kelis šimtus metų, todėl mūsų organizmai nebepajėgūs pagaminti reikiamo kiekio tam tikrų medžiagų. Taip atsirado poreikis gerti vitaminus, vartoti įvairias medžiagas, padedančias mūsų organizmui. Tai maisto papildai, medikamentai, kiti preparatai. Pristatysime keletą iš jų.

Kreatinas

l-karnitinas

Tai natūrali medžiaga, kurią gamina mūsų pačių organizmas, tačiau jo paprasčiausiai nepakanka. Sportuojant visa jėga energija išnaudojama labai greitai, todėl reikalingi papildomi energijos šaltiniai. Kreatinas yra vienas iš jų. Preparatai su kreatinu vartojami prieš sportuojant. Treniruotės metu išsiskiria didesnis energijos kiekis, todėl tampate ištvermingesni, greitesni, stipresni, tačiau tik trumpam laikui. Trumpalaikis poveikis yra gerai treniruojantis, metant svorį, auginant raumenis. Kreatino turintys maisto papildai nėra narkotikai ar steroidai, nes kreatinas yra natūrali medžiaga, kurią gamina mūsų pačių organizmas (kaip ir L-karnitinas). Kodėl turėtume vartoti kreatiną miltelių pavidalu, ar negalima jo pasiimti iš maisto medžiagų? Galima gauti kreatino iš tam tikrų maisto medžiagos. Problema tik ta, kad maisto reikia labai daug. Pavyzdžiui vienas šaukštelis kreatino papildo atitinka 2-3 kilogramus žalios mėsos per dieną. Ką rinksitės – susintetintą papildą ar 3 kilogramus žalios mėsos be jokių prieskonių?.. Vartojant kreatiną reikia gerti daug vandens, nes jis sukelia dehidrataciją. Yra dar ir kitų retų šalutinių poveikių, kuriuos sukelia neteisingas dozavimas ir vartojimas, todėl būtina labai nuodugniai įsigilinti į vartojimo sąlygas. Tas pats principas taikomas visiems maisto papildams sportuojantiems.

L-karnitinas

kreatinas

L-karnitinas yra natūrali organizme sintetinama medžiaga, kuri padeda riebiosioms rūgštims patekti į ląsteles, kur jos yra sudeginamos. Iš jų išsiskiria didelis energijos kiekis, kuris reikalingas patiriant didelius fizinius krūvius. Riebiosios rūgštys kaupiasi riebaliniame odos sluoksnyje, todėl jas pašalindami, mažiname ir savo kūno riebalus. Tai naudinga metant svorį, mažinant tam riebalų sluoksnį tam tikrose kūno vietose. L-karnitinas yra vartojamas prieš maistą, kad organizmas jį geriau pasisavintų. Pirmas dalykas, ką darote atsikėlę, išgeriate L-karnitino, tada rengiatės, ruošiatės savo dienai, tada pusryčiaujate. Dieną prieš sporto treniruotę taip pat pasistiprinate, tad L-karnitiną turėtumėte suvartoti iki pietų. Šis maisto papildas nevartojamas prieš miegą, nes organizmas bus užsiėmęs riebalų deginimu tada, kai miegosite, o tai gali sutrikdyti miegą.

Maisto papildai turi ir šalutinių poveikių, tačiau šių dviejų preparatų poveikis yra labai nežymus, nes jie padeda organizmui išskirti reikalingus natūralių medžiagų kiekius. Tai nėra kažkokie svetimkūniai ar gryna sintetika – mūsų organizmai patys juos sukūrė, mokslininkams liko tik sugalvoti, kaip juos pagaminti dirbtiniu būdu.