SEO: vidinis ir išorinis

Marius avataras

SEOŽmogus gražus turi būti tiek išore, tiek vidumi. Tačiau kokia prasmė, jei niekas to grožio nematytų? Šį pavyzdį analogiškai galima pritaikyti ir interneto svetainėms: svarbu, jog tinklapis atrodytų patrauklus akiai ir informatyvus savo turiniu, tačiau dar reikšmingiau, jog visa tai kažkas pamatytų ir įvertintų. Būtent tokia kryptimi dirba SEO specialistai iš SEOaudit.lt: vykdydami vidinį bei išorinį svetainių pritaikymą paieškos sistemoms.

Vidinis SEO – procesas, apimantis tiek techninius dalykus (programiniai kodai ir panašiai), tiek svetainės turinį. Egzistuoja tam tikros taisyklės, būtinos internetinėms svetainėms. Kuo labiau tinklapis sutvarkytas pagal šias taisykles, tuo jis yra labiau „mėgstamas“ ir „suprantamas“ paieškos sistemų. Paieškos sistemų tikslas – pagal vartotojų pateiktą raktažodį atrinkti kuo tiksliau temą atspindinčią informaciją. Kuo tinklapis techniškai tvarkingesnis, tuo paieškos sistemoje jis užims aukštesnę vietą ir jį aplankys daugiau susidomėjusiųjų. Tačiau reikia nepamiršti svarbiausio dalyko – pagrindinis visų svetainių adresatas yra žmonės, o ne  kompiuterinės programos. Labai svarbu, jog vartotojas, užsukęs į svetainę, rastų kokybišką, svetainės tematiką atspindinčią informaciją, pateiktą patrauklia bei suprantama forma.

Tuo tarpu išorinis SEO galėtų būti pavadintas socialiu bei marketinginiu procesu. Marketinginis dėl to, jog pagrindinis tikslas yra pristatyti svetainę ir pritraukti į ją kuo daugiau potencialių klientų. Socialus – nes tai daroma „išėjus“ iš savos svetainės ribų. Užmezgami partnerystės ryšiai su panašią veiklą vykdančiais subjektais, tarpusavyje keičiamasi atgalinėmis nuorodomis. Reikia pažymėti, jog negalima reklamuotis bet kur: nuoroda, patalpinta miglotos reputacijos tinklapyje gali duoti priešingą efektą nei tikėtasi. Geriausias partneris – žinomos, seniai egzistuojančios svetainės. Taip pat internetinėje erdvėje talpinami straipsniai su integruotomis nuorodomis, užsakovo svetainė pristatoma tos srities forumuose, vykdoma veikla socialiniuose tinklapiuose.

Kalbant tiek apie vidinį, tiek išorinį SEO, svarbu pabrėžti, jog abiem atvejais svarbu kokybė, ne kiekybė. Tarkime, svetainėje turėtų būti mažesnis kiekis kokybiško ir įdomaus turinio nei daug bereikšmių tekstų. Tas pats ir su atgalinėmis nuorodomis: jei bus reklamuojamasi kur tik įmanoma, galima sulaukti priešingo rezultato.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *