Krovinių pervežimas ir logistikos paslaugos – nuolatos augantis ir stiprėjantis verslo sektorius. Tiesa, krovinio gabenimo, jo saugojimo ir pristatymo klausimai vis dar kelia daug sunkumų. Advokatų kontora Kaune teigia, kad teisinė vežėjo ir ekspeditoriaus atsakomybė yra vienas dažniausių klausimų, aptarinėjamų pokalbiuose su teisininkais.
Vienas svarbiausių krovinių transportavimo darbų – vežimo sutarties sudarymas. Teisininkai rekomenduoja jokiais atvejais nepasirašyti pateiktos sutarties visų pirma jos atidžiai neperskaičius ir neišanalizavus atskirų sutarties sąlygų. Tinkamai parengta ir teisinius reglamentus atitinkanti krovinių vežimo sutartis padės sklandžiai ir efektyviai organizuoti vežimo procesą, atitinkantį abiejų šalių poreikius.
Advokatų kontora Kaune teigia, kad rengiant vežimo sutartį, būtina apibrėžti ekspeditoriaus ir vežėjo atsakomybę, jos apimtis ir apribojimus. Kitaip sakant, būtina numatyti, kokie įsipareigojimai apibrėžia ekspeditoriaus ar vežėjo pareigas, atsižvelgti į siuntėjo ir gavėjo lūkesčius. Teisininkai ragina atidžiau vertinti tarptautinius pervežimus. Šiuo atveju yra būtinas CMR važtaraštis, kuris patvirtina konkrečios sutarties sudarymą ir numato jos sąlygas. Kertant atskirų valstybių sienas, būtina atsižvelgti į ADR konvencijos reikalavimus. Netinkamai sutvarkyti dokumentai gali tapti rimtų problemų priežastimi, pvz., pakraunamas kitas krovinys arba yra sumaišomi siuntėjo ir gavėjo adresai.
Daugiausiai sunkumų kelia sugadinto ar pažeisto krovinio teisiniai klausimai. Advokatų kontora Kaune teigia, kad tokiais atvejais nustatyti šalių atsakomybę nėra taip lengva, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Minėtosios problemos sprendimas paremtas atskirų veiksmų analize, pvz., būtina išsiaiškinti, ar sugadintas krovinys buvo tinkamai pakrautas, ar vairuotojui teko sustoti pavojingose vietose (kuriose vyksta dažni apiplėšimai) ir t. t. Paprastai dėl krovinio sugadinimo, praradimo, vėlyvo pristatymo kaltinamas vežėjas. Teisininkai pabrėžia, kad siekiant apginti vežėjo teises, būtina sudaryti aiškiais kriterijais apibrėžtą sutartį, kuriame vežėjo atsakomybė būtų paremta išorinių veiksmų praktika, pvz., būtų sudarytas tinkamas poilsio režimas ir saugių sustojimo vietų žemėlapis. Negalima paneigti ir atvirkštinės veiksmų sekos – daugelis krovinių būna sugadinti dėl vežėjų nerūpestingumo ir neigiamo darbuotojų požiūrio.
Siekiant išspręsti krovinių gabenimo teisinius klausimus, būtina bendradarbiauti su patikimu teisininku. Specialistas, turintis atitinkamą žinių ir praktikos bagažą, padės priimti naudingiausius sprendimus ir išspręs abiejų šalių klausimus. Teisininkų pagalba rekomenduojama ir tuo atveju, jei nežinote, kaip sudaryti krovinio vežimo sutartį arba abejojate jums pasiūlytos sutarties sąlygomis. Advokatai primena – išankstinė konsultacija prieš pasirašant vieną ar kitą dokumentą, padės išvengti kur kas didesnių rūpesčių ateityje.
Parašykite komentarą