Home » Reklama internetu – kas tai?

Reklama internetu – kas tai?

Vis dažniau ir dažniau smulkusis verslas domisi internetu. Vienas klientas pasakojo, kad jo potenciali klientė bobutė iš nedidelio miestelio pirmiausiai paklausė, ar jie pirmoje vietoje Gūglėje? Kai išgirdo atsakymą, kad dar ne, atsisakė bendradarbiauti… Kaip bobutei kilo tokios mintys? Labai paprastai. Ji pasiskaitė kažkur, kad būti google pirmose vietose reiškia labai gerai, ten būna tik patikimiausi ir geriausi paslaugos teikėjai. Aišku, jai galėjo papasakoti ir vaikaičiai, tačiau faktas yra toks – internetu naudojasi dauguma smulkiųjų verslininkų, tad paaiškinti, kas yra web reklama yra labai svarbu.

WEB reklama arba interneto reklama yra tik viena iš rinkodaros strategijos dalių. Tai informacijos apie savo prekes ar paslaugas paskelbimas kuo platesnei interneto vartotojų auditorijai. Lietuvoje internetu naudojasi apie 1,4 mln. Žmonių bent kartą per mėnesį, todėl teorinė auditorija yra labai didelė.

Reklama internetu yra skirstoma į kelias rūšis:

  1. Vaizdinė reklama – tai įvairios iliustracijos, video klipai, reklaminės antraštės ir animacija – priemonės reklaminę informaciją apie prekę ir paslaugą perteikiančios vizualiai.
  2. Tekstinė reklama – tai įvairūs tekstai ir nuorodos į paslaugos ar prekės aprašymą ar pirkimo puslapį.
  3. Socialinė reklama – tai viešos arba asmeninės rekomendacijos tam tikrų internete besiburiančių bendruomenių nariams. Interneto bendruomenės yra forumai ir socialinių tinklų draugų ratai bei įvairūs puslapiai.

Pagal savo efektyvumą reklama internetu yra kur kas efektyvesnė, nei tradicinės rinkodaros priemonės, jei daroma protingai ir tiksliai žinant auditoriją.

Pavyzdžiui, socialiniuose tinkluose jaunimui pateikiama informacija apie ryškių spalvų rankines ir kuprines yra kur kas efektyvesnė, nei per TV transliuojama tokių rankinių reklama.

Reklama internetu gali būti nemokama ir mokama. Nemokama reklama nereiškia, kad ji neprofesionali. Internete tiesiog daugiau priemonių ir būdų tokiai nemokamai reklamai kurti ir leisti, nes turinys yra formuojamas paties vartotojo (antrosios kartos žiniatinklio – Web 2.0 principas). Paruošti ir išpublikuoti keletą reklaminių straipsnių gali bet kas. Tai nieko nekainuoja.

Mokama reklama yra verslas, tad ją užsisakydami tikitės, kad ji atsipirks. Dėl to geriausiai mokamą reklamą patikėti profesionalams, kurie tuo užsiima „nuo-iki“.

Ar reklamą internetu gali daryti bet kas? Tikrai taip. Tai visiems prieinamas būdas reklamuotis. Reikia tik pasidomėti, kur ir kaip tai galima padaryti arba paklausti patarimo.