Atrodo, dar visai nesenai buvo laikas, kuomet nei viena šeima neįsivaizdavo savo kasdienio gyvenimo be televizoriaus. Televizorius tam tikru laiku buvo kaip dar vienas šeimos narys. Ir labai svarbus. Dar ir dabar yra žmonių, kurie, grįžę į namus, pirmiausia įjungia televizorių, tik tada gamina vakarienę, kaičiasi arbatą. Internetui vis labiau perimant žinių perteikėjo vaidmenį, televizoriai namuose vis dažniau tampa tik vietą užimančiu, nebenaudojamu baldu.
Tyrimai rodo, kad 2012m. gegužės mėnesį televizijos žiūrimumas sumažėjo beveik 40proc. Žinoma, tai galima aiškinti atšilusiais orais ir atostogų laiku, bet visgi tai nebe pirmas ryškus ženklas, rodantis, kad žmonės neberanda televizijoje ieškomos informacijos, arba televizija nebepateisina žiūrovų lūkesčių.
Kalbant tema, kodėl žmonės atsisako televizoriaus žiūrėjimo, pirmiausia kyla mintis, kad Lietuvoje transliuojamos laidos tampa vis mažiau informacinės ir vis daugiau pramoginės. Per visus kanalus nuolat rodomi skandalai, seimo narių nusižengimai, atlikėjų ir kitų šou verslo žmonių asmeninio gyvenimo smulkmenos. Visa tai plačiai aptarinėjama ir tokiu būdu bandoma pritraukti žiūrovus. Netgi pokalbių laidos įvairiomis, atrodo, svarbiomis ir rimtomis temomis, tampa vis labiau komerciškos ir dirbtinos.
Kita problema, kodėl televizoriai tampa nebepageidaujami mūsų gyvenime – televizijos kanalų suvienodėjimas ir monotonija. Kartais atrodo, kad per visus kanalus rodoma tokia pati laida tokia pačia tema. Nuskambėjus garsesniam skandalui, jis imamas linksniuoti visuose įmanomuose televizijos kanaluose, taip sukeldamas normalią atmetimo reakciją – nebesinori nieko girdėti ta tema.
Nepaisant to, ima atrodyti, kad televizijos laidų kūrėjai nebeieško naujų idėjų ir kiekviename naujame sezone matome tas pačias senas laidas, kurios kartojasi kituose kanaluose, o jose vėl diskutuoja jau ne kartą girdėtomis temomis.
Nors reikia nepamiršti, kad internetas yra pasiekiamas ne visai visuomenei. Vis dar yra dalis žmonių, kurie negali ar nemoka naudotis kompiuteriu ir internetu, taigi televizija jiems yra pagrindinis žinių šaltinis. Kokia informacija pasiekia juos kasdien?
Lietuvoje yra likę nedaug televizijos laidų, kalbančių ne apie šou verslą, o kultūrą, aktualijas, verslą. Dauguma supranta, jog reklama yra televizijos varomoji jėga ir reikia siūlyti žmonėms tai, kas sukelia daugiausia diskusijų, skandalų. Tačiau kai šokių ir humoro laidų be humoro pasidaro per daug – televizorius tampa dar viena nebereikalinga namų interjero detale.
Parašykite komentarą