Ugdymo procese, norint pasiekti geriausių rezultatų, privalu tinkamai perduoti informaciją. Reikia, kad informacija būtų ne tik perduota, bet ir gerai priimta bei suprasta. Teigiama, jog mokiniai ypač gerai įsidėmi informaciją, kuri jiems pateikiama ne tik žodžiu, bet ir raštu, o dar geriau – vaidu. Vaizdo pamokos šiandien yra ypač populiarios pasaulio pažinimo, ekonomikos, lietuvių kalbos pamokose. Norint, kad pamoka įvyktų sklandžiai ir būtų gerai suprasta, patariama naudotis efektyviomis vaizdo priemonėmis. Tačiau, kad šios priemonės turėtų tinkamą poveikį, jos turi būti apgalvotai naudojamos.
Skaidruolės. Kone populiariausios vaizdo pamokos šiandien yra dėstomos pasitelkiant skaidrių demonstravimo programą. Skaidrės dažniausiai pasirenkamos ne tik kaip papildoma, bet ir kaip pagrindinė informacijos perteikimo galimybė. Efektyviausios yra daug teksto neturinčios skaidrės. Norint, kad mokiniai būtų susidomėję tokio tipo vaizdo pamoka būtina atsižvelgti į tai, kad skaidrės būtų gerai paruoštos ir suderintos su skaitoma paskaita. Patariama skaidres ruošti kaip nedidelį kalbos planą. Jose tegu būna tik svarbiausi akcentai, o visą likusią informaciją mokytojas turėtų papasakoti žodžiu. Patariama skaidres ruošti kuo įdomesnes, tačiau stilingas. Per daug teksto ir paveikslėlių išblaškys mokinius. Iliustracijas reikėtų atrinkti ypač apdairiai – jos turi būti ne per daug humoristiškos, tačiau taip pat informatyvios, sukeliančios asociacijas.
Filmuota medžiaga. Ypač efektyviai pamokoje veikia filmuotos medžiagos žiūrėjimas. Tai nebūtinai turi būti filmas, gali pakakti ir nedidelio su tema susijusio vaizdelio. Literatūros pamokai tai gali būti filmo ištrauka, teatrui – spektaklio scena, pasaulio pažinimui – intro į dokumentinį filmą ar diskusijų laida. Tokio metodo pasisekimą lemia tai, kad mokiniai yra sudominami ir jie geriau susikaupia nei klausydami dėstomo dalyko žodžiu. Tačiau prieš organizuojant tokią pamoką naudinga mokinius informuoti apie tai, kokias užduotis po peržiūros jie turės atlikti. Taip mokiniai bus dėmesingesni ir atsakingesni.
Vaizdo pamokos dažnai naudojamos integruotose disciplinose. Kuomet vieno dalyko pamokoje vaikams perteikiamas kultūrinis suvokimas. Mokiniams dėstant vieną pamokos temą galima prijungti daug kultūrinių aspektų, kurie padeda lengviau įsijausti į pamokos tematiką ir ją lengviau suvokti. Tai ypač populiarus mokymo metodas, vis dažniau propaguojamas įvairiose mokymo įstaigose. Tokio tipo pamokoms jau yra organizuojami seminarai ir leidžiamos specialios mokymosi priemonės. Viena iš naujausių – vadovėlių „Vaivorykštė” serija, kurioje pradinių klasių mokinių mokymosi programa pateikiama integruotu principu. Projekto vaivorykste.eu organizatoriai siekia ugdyti savimi pasitikinčius ir kritiškai mąstančius mokinius. Integruoto mokymosi metodu pasiekiami itin geri mokinių išmokimo ir pažangumo rezultatai. Tokio tipo metodai jau dabar taikomi mokyklose naudojant „Šok” serijos vadovėlius: „Rito rato ratuto”, „Pupa” ir daugelis kitų.
Parašykite komentarą