Maisto papildai sportui ir sveikatinimui internetu: ar verta pasitikėti el. parduotuvėse esančia įtaigia reklama?

Marius avataras

maisto papildai sportuiPastaruoju metu netik vaistinės, tačiau ir maisto papildų sportininkams platintojai vis labiau orientuojasi į pardavimus nuotoliniu būdu – internetine prekyba. Nieko keisto, kadangi tai padeda apimti platesnę auditoriją pritraukiant naujų klientų ir tuo pačiu parduoti daugiau. Tačiau auganti el. prekyba maisto papildais verčia labiau sukusti maisto ir veterinarijos tarnybą, kadangi kai kurių platintojų internete pateikiama infomarcija prasilenkia su įstatymuose numatyta tvarka. Dažniausiai būna pažeidžiamas reklamos įstatymas ir nurodomas neteisingas ženklinimas.  Taigi, pagrindinė šio straipsnio tema –  atskleisti, ar  maisto papildai sportui ir sveikatinimui internetu parduodami įtaigios reklamos principu ir visiškai klaidinat vartotoją.

Reklamos įstatymo pažeidimai prekiaujantiems maisto papildais – labiausiai pastebimas nusižengimas. Ypač tada, kai kalba eina apie produktus sportuojantiems. Tokiu būdu yra bandoma įtikinti vartotoją, kad jį dominantis maisto papildas yra labai efektyvus ir gali suteikti tam tikrų savybių. Tačiau tokia informacija apie konkrečias naudojamas medžiagas produktuose dažniausiai būna klaidinanti, kadangi reklamos įstatymuose numatyti leistini terminai būna pakeičiami neleistinais naudoti terminais. To pasekoje, vartotojas tarytum verčiamas įsigyti vienokį ar kitokį maisto papildą. Kitaip tariant, manipuliuojamas jo supratimas apie produkto veikliąsias medžiagas. Reklamos įstatymai leidžia naudoti tik tam tikrus į sąrašą įtrauktus, konkrečiai medžiagai priskirtus terminus. Tačiau labiau besidomintiems įvairiomis medžiagomis sveikatinimui, iškyla daugiau klaustukų apie tai.

Tikėti ar netikėti?

Nors iš esmės dauguma parduotuvių ir pažeidžia reklamos įstatymą, tačiau primigtynai teigti, kad jų pateikiama reklama yra visiškai klaidinanti nederėtų. Visų pirma, kad ir koks terminas bebūtų, jis nebus laužtas iš piršto. Yra daugybę teigiamus rezultatus parodančių tyrimų, tačiau vis dar nepatvirtinų. Nepatvirtinti moksliškai tyrimai – tai tyrimai, kurių metu dalyvavo tik keletas ar keliolika asmenų, arba jie būdavo atlikti tik su gyvūnais, todėl negali būti laikomi patvirtintais. Kai produkte esanti medžiaga yra apibūdinama kaip galinti suteikti konkrečią naudą, turi atitikti leistiną naudoti terminą. Reklamos įstatymas nepažeidžiamas, jeigu naudojami terminai pavyzdžiui: gali sumažinti riebalinę masę; palaiko raumenų masę ir jėgą; palaiko testosterono koncentraciją. Pažeidžiamas reklamos įstatymas, kai nurodoma konkreti nauda: garantuotas greitas masės augimas; numesite net 10 kg ir daugiau per mėnesį; turėkite „six pack“ vos per dvi savaites; testosterono lygio padidėjimas net tris kartus. Tokie terminai nėra leidžiami naudoti, nes jie yra nepatvirtinti išsamių mokslinių tyrimų.  Tik kai kurie iš jų gali būti naudojami, jeigu išsamus tyrimas atliktas konkrečiai medžiagai esančiai produkto sudėtyje. Pavyzdžiui D-Asparto rūgštis gali padidinti testosterono koncentraciją net iki 42%. Tai yra moksliškai patvritinta ir įrodyta. Todėl toks terminas leidžiamas naudoti. Taigi, tikėti, ar netikėti įtaiga reklama, spręsti Jums. Tačiau bet kokiu atveju, visada geriausia rinktis tokias medžiagas, kurios yra moksliškai patvirtintos, tokiu atveju būsite garantuoti rezultatais.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *